Byznys

Možnost srovnání je příležitost pro rozvoj člověka

Ing. Tomáš Kerlín je generálním ředitelem firmy KSR Industrial s.r.o., která je lídrem v oboru designu, konstrukce a výroby automobilových senzorů, elektronických ovládacích prvků škrticí klapky a nastavitelných a pevných pedálů. Své manažerské zkušenosti sbíral v globálních firmách, a proto je i jedním z účastníků 27. ročníku soutěže MANAŽER ROKU 2019. Je lokálním patriotem s citem pro společenskou odpovědnost a své „baterie” dobíjí rekreačním během.

Pane řediteli, většinu svého profesního života pracujete pro globální firmy. Jaké jsou přínosy řízení zahraniční firmy pro české manažerské prostředí?

Obecné principy leadershipu platí po celém světě. Vynikající lídry potkáte jak v českých, tak i v zahraničních firmách. Já jsem měl to štěstí, že jsem takové osobnosti potkal v českých i v zahraničních firmách.
Když pracujete pro zahraniční firmu, musíte samozřejmě ovládat jazyky a komunikační techniky, ovšem perfektní zvládání komunikace je základem úspěchu v jakékoliv pozici či firmě. Takže podstatný rozdíl vidím v pochopení jiného kulturního prostředí. To vyžaduje hodně trpělivosti, velkou dávku empatie, a když se vám to podaří, tak svým zahraničním partnerům dokážete dobře rozumět.
A určitě to obohatí i vás, protože možnost srovnání je vždy přínosem pro další rozvoj člověka, samozřejmě si musí vždy vzít z porovnání dvou věcí to lepší.

Jste aktivní v okresní hospodářské komoře. Co to přináší Vaší firmě a na jaké priority se zaměřujete?

Co se týče priorit, tak se snažím jako zástupce průmyslové firmy KSR Industrial s.r.o., která má v Opavě jak výrobu, tak i vývoj pedálových systémů pro automobilovou branži, věnovat především následujícím třem oblastem v našem regionu – hospodářské politice, vzdělávacímu systému a trhu práce. Samozřejmě se to děje ve spolupráci se spoustou institucí našeho regionu. Jen namátkou bych třeba jmenoval Magistrát města Opavy, se kterým máme velmi dobré vztahy a snažíme se spolupracovat především v první oblasti. Dále spolupracujeme se školami v našem regionu, snažíme se ovlivňovat studijní obory na středních školách a učilištích, usilujeme o to, aby se opět vrátila prestiž řemeslným oborům. Uspořádali jsme s opavským úřadem práce na podzim loňského roku Veletrh povolání, kde se představily jak firmy, tak i školy z našeho regionu. Tato akce měla za úkol ukázat žákům základních škol, jaké obory řemesel mohou studovat v našem regionu, ale především, po jakých oborech, řemeslech je poptávka na trhu práce. Toto jsou akce, na kterých spolupracuje samozřejmě i naše firma, a ze kterých profituje.

Jako subdodavatel automobilového průmyslu zažíváte přelomové období. Jaké vidíte vize v tomto segmentu a jakou roli hrají inovace?

Inovace je klíčový faktor ve všech odvětvích a pro automobilovou branži to platí dvojnásob. Nacházíme se totiž v době, kdy se hledají alternativní pohony kvůli snižování CO2 emisí. Takže my, jako přímý dodavatel finálním výrobcům automobilů (dodáváme do firem VOLVO, VW skupina, Jaguar Land Rover, FORD, HYUNDAI / KIA či DAIMLER), musíme na tyto výzvy našich zákazníků reagovat. Bez inovací to nejde. A nemluvím jen o inovacích v oblasti vývoje našich produktů, ale také o inovacích výrobních procesů, kde hraje klíčovou roli flexibilita a vysoké požadavky na kvalitu. A jakým směrem vývoj půjde, je dnes těžko říct, já osobně se domnívám, že cestou vodíkových pohonů.

text: redakce

foto: Dalibor Blažek

Similar Posts